CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, April 25, 2011

yang pergi x kan kembali kan... :(

ahad, 24 APRIL 2010...


pagi2 lg mak da call... ingt kan saje la call nak kejut ke ape kan.. rupa2 nya call nak khabarkan berita... sentap jiwa ak dgr mak ckp nenek da x da :(
hilang mamai ak, hilang ngantok ak.... time 2 air mata x berenti2 mengalir.... dlm otak ni mcm2 ak fikir... ak nak balik kg tp sape nak ambik ak... kalo nak suh abah ambik x sempat nya nak jenguk arwah tok kali yg terakhir... ak call abg yus abg sulung ku... dia pon x janji sempat atau x ambik ak sbb dia dari mantin, negeri sembilan... ak cuba gak call afiq abg ak yg kedua.... dalam hati ni pny la doa bnyk2 supaya dia blh ambik ak... alhamdulillah dia ngah otw blik umah after dapat berita dr mak.... setgh jam lepas 2 dia smp uitm lpas puas gak la ak kn marah ngan dia... hahahahaha....

seminggu yg lpas ak melalui jalan yg sm untuk pergi kalumpang for piknik.... seminggu yg lpas tmpt yg sm ak pergi tetapi time 2 pnuh dgn keceriaan... sepanjng perjlnan x kering gusi gelak... tp hari ni perjalanan terasa jauh nya...

tepat jam 11.20 kitorng betolak balik kg dr umah... time 2 abah mak ngan ayie da betolak dl... tgah2 otw mak cik ak call tny ada kat mn n nape call mak x berjawab... mak cik ak ckp jenazah da pon d mandikan dan tgh dikapan kan... time 2 da dekat sgt da ngan kg ak... ak teros call mak... mak da smp pon... cuma nak turun keta aje... dan ak mmg tgh dlm perjalanan masok ke laluan umah nenek ak...

kami terpaksa la parking jauh sbb suma tmpt da penuh... afiq park je keta ak terus keluar dr keta berlari masuk umah... mmg time 2 orng2 kat luar 2 pandang je ak, langsung ak x hiraukan diorng walaupun ak malu... tp apalah nasib ak.. :( ak x sempat jugak menatap wajah arwah untuk kali yg terakhir... ak x dpt untuk mencium wajah arwah tuk akhir kali nya... ak kaku d tempat ku... masuk2 saja mereka sdg menutup wajah arwah.... untung bt ibu ku kerna sempat melihat wajah arwah... ak cuma lmbt beberapa minit saja... lmbt sedikit sahaja :(

aku terkilan sgt.... ak terkilan sbb :
  1. x dgr ckp mak supaya blik shah alam ari ahad... kalo ak dgr ckp mak blik ari ahad ak blh menatap wajah arwah tuk kali yg terakhir...
  2. terkilan sbb x jenguk kg ms ak p kalumpang minggu lpas.... padehal laluan yg sm je tuk balik kkg... da dkt sgt... nape la time 2 ak x balik kjap pon tok singgah kg ak...
  3. terkilan sbb sorng pon x tgu ak smp umah... terkilan sbb sorng pon x ingt yg ak da otw nak smp kg.... terkilan sbb diorng x tgu ak....
  4. dan yg terakhir ak terkilan sbb diorng tgal kan ak kat umah ms nak p kubur ptg td... demmm sgt2 terkilan berganda2....
hanya al-fatihah dpt ku sedekahkan buat mu nenek ku... mkoga roh mu tenang disana...

Saturday, April 23, 2011

tip memilih cinta yang terbaik...

x bani da ak nak bt notes at my fb.. hahahahahahha... bc kat cn je la ok...


  1. jgn memilih hanya kerana rupa, pangkat dan harta tetapi pilihlah kerana hati kamu benar2 sukakannya..
  2. cinta tdk dpt dipegang dan dilihat tetapi dpt dirasa melalui hati yg ikhlas. tanya sama hati siapa yg ada didalamnya ok...
  3. tdk salah sekirannya kamu memilih seseorng itu kerana rupannya tetapi jgn mengharap dia setampan dan secantik model terkenal sedngkan kamu tdklah sehebat mn... cukuplah kalau sekadar sedap mata memandang...
  4. andainya kamu memilih cinta berdasarkan harta harus diingat harta di dunia hanya pinjaman semata2... bila2 masa iannya akan ditarik balik dan fikirkanlah apa yg akan jadi andai kamu tertipu kerana kekayaannya..
  5. sekirannya kamu dibariskan dengan beberapapilihan kriteria yg pertama kamu harus utamakan adalah siapa yg paling menyayangi dan sanggup berusaha utuk kamu.. cintailah orng yg amat menyayangi kamu dari orng yg hanya kamu sahaja cintakannya sedangkan dia hanya menggangap kamu sebagai peneman hidup semata2..
  6. elakkan dari memilih utk bersama dgn orng yg tdk tahu menghargai kamu misalnya dipukul, dihina dan tdk pernah tunjukkan kasih sayang nya.. biarlah kamu kehilangannya dari kamu kehilangan maruah dan harga diri... cinta adalah sesuatu yang membahagiakan bukan menyakitkan..
  7. yakin dgn pilihan yg telah dibuat dan jangan berubah semata2 merasakan ada yg lebih baik.. sentiasa percaya setiap orng ada kelebihan dan kelemahan masing2..
  8. sekirannya kamu ditetapkan mengikut pilihan ibubapa usahlah bimbang kerana setiap ibubapa pasti inginkan yang terbaik untuk anak-anaknya. jadi andainya kamu masih belum bertemu cinta yang dicari tidak salah kamu menerima cadangan dari keluargamu...
  9. jgn tertipu dgn keindahan luaran seseorng sahaja kerana apa yg lebih penting adalah dalamanya misalnya berbudi bahasa, bersopan santun, mudah simpati dan tidak pernah mengeluarkan bahasa2 yg menyakitkan hati....

p/s: sekdara berkongsi tip yg ak bc dlm buku..... kalo ada yg terkurang maaf lah eh... :d

Thursday, April 21, 2011

andai lelaki tahu....



Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan jatuh cinta,lelaki itu tidak semestinya punya segalanya tetapi lelaki itu adalah segalanya di hatinya.


Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan itu mengalirkan air mata, itu bukan bermakna dia lemah, tetapi dia sedang mencari kekuatan untuk terus tabah menyintai lelaki itu.

Andai lelaki tahu..Apabila seorang perempuan marah, memang dia tidak mampu mengawal perasaannya tapi percayalah, itulah maknanya dia sangat mengambil berat dan menyayangi lelaki itu. Lihat saja pasangan yang baru bercinta, mereka jarang bergaduh. Tetapi percayalah semakin bertambah sayang mereka pada seseorang, semakin pula banyak pertelingkahan yang berlaku.


Andai lelaki tahu..Apabila perempuan bercakap banyak, dia tidak pernah bermaksud untuk membuat anda rimas, tapi dia mahu lelaki mengenalinya dengan lebih dekat.

Andain lelaki tahu..Apabila perempuan berkata dia mahu anda berubah, itu bukan bermakna dia tidak mahu menerima anda seadanya, tetapi dia mahu menjadikan anda lebih baik, bukan untuk dirinya, tetapi untuk masa depan anda

.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan cemburu dan tidak percayakan anda, bukan bermakna dia tidak sayang..tetapi dia terlalu sayangkan anda dan masih mengangap anda anak kecil yang masih memerlukan sepenuh perhatian. Kadang2 dia terlalu risau sekiranya terlalu percaya, anda akan mengkhianati kepercayaan yang diberi. Naluri keibuannya sangat kuat. Dia hanya mahukan yang terbaik untuk anda.


Andai lelaki tahu..Apabila perempuan merajuk, jangan kata dia mengada-ngada. Dia bukannya mahu dipujuk dengan wang ringgit atau hadiah sedozen, tetapi cukup dengan perhatian yang boleh buat perempuan rasa dihargai.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan jarang mengatakan ‘i love u’, itu tidak bermaksud dia tidak menyintai tetapi dia mahu lelaki itu merasai sendiri cintanya, bukan hanya hadir dari kata-kata tetapi juga melalui bahasa tubuhnya

.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata dia rindu sama kamu, dia benar-benar maksudkannya. Apabila berjauhan, bayanganmu akan sentiasa bermain di mata.



Andai lelaki tahu..Apabila perempuan kata lelaki lain itu lebih baik dari kamu, jangan percaya kata-katanya kerana dia hanya mahu menguji kamu. Dia mahu melihat sejauh mana kamu sanggup menjadi yang terbaik di matanya. Walaupun sebenarnya memang kamulah yang terbaik di hatinya. Selagi dia dengan kamu, percayalah, walaupun perempuan menganggap masih ramai lagi yang lebih baik di matanya tetapi di hatinya, kamu tetap yang terbaik

.

Andai lelaki tahu..Apabila perempuan menjadi degil, dia bukan bermaksud untuk menjadi degil tapi dia mahu melihat sejauh mana lelaki itu mampu bersabar dengan kerenahnya. Percayalah, hati perempuan itu sangat lembut. Andai kena caranya, jangan terkejut kalau akhirnya dia menukar fikirannya dalam masa sesaat.



Andai lelaki tahu..Apabila perempuan berkata, “tolong tinggalkan saya!”, dia tidak bermaksud menyuruh anda pergi selamanya. Dia hanya mahu menenangkan fikirannya sebentar saja. Apabila dia kembali tenang, percayalah dia akan mencari anda semula. Itu tandanya dia benar-benar menyintai anda. Perempuan sukar untuk mengawal perasaan. Dia terlalu emosional. Tapi dialah yang paling menyayangi anda dan sangat sensitif dengan perubahan pada diri anda.


Andai lelaki tahu..Sememangnya Allah menciptakan lelaki dan perempuan itu dengan perbezaan yang tersendiri. Tetapi sekiranya mereka saling memahami, mereka akan saling melengkapi dan menyempurnakan . Perempuan itu diciptakan oleh Allah indah sekali. Di sebalik air matanya, tersimpan seribu satu kekuatan yang bakal menjadikan seorang lelaki itu merasa selamat bersamanya. Biarpun zahirnya perempuan itu tampak lemah tapi dia punya kekuatan tersendiri yang bisa menggoncang dunia dan mungkin bisa pula membuat lelaki menjadi lemah kerananya. Jadi hargailah kehadiran seorang perempuan dalam hidup anda kerana dia didatangkan bukan dengan kelemahan sahaja tetapi dia juga ada kekuatan untuk menyongkong anda dan membuatkan hidup anda lebih sempurna. Dialah yang bakal menjadi perempuan bekerjaya, isteri juga ibu yang terbaik untuk anak2 anda.


p/s: sekadar renungan.... ambik ni kat FB ma fren.... :-p

continued~ kalumpang part 2.....



part 2~
lpas je check in dlm kabin pakat2 terjun sungai.... best...... tp pic mandi 2 x yah la upload kan... :-p kang penuh lak inbox ak ngan no2 nak kenal ngan membe2 ak..hahahahahhaha... ptg after siap2 diorng get ready tok BBQ mlm 2...


mlm 2 siap2 bt BBQ... bt sama2 hahahahahhaha.... mn ada kosong nyelit je la..... 27 orng kan... gamai 2... hahahahahahahaha..

after dinner.. diorng bt drama plak...hahahahahaha... secara x langsung sambut hari jadi besday gurl... 18 APRIL 2011 hari jadi mak ngah yg berbaju biru 2... 19 APRIL 2011 plak hari jadi nisa yg baju kelabu 2... smp nangs hah dak2 ni keje kan smp nak blik mlm 2 jgak.... hahahahahaha.... majok smp mlm dak bersua nih.....
tp nak bt mcm ne kan.... terima je la wakena babe dr we all.... ingt smp bila2 k syg2 ku... hambek ko.... hahahahahhaha...

kek yg da hancur.... hahahahaha lm kami dok sorok dr mak ngah nih..


teruk tol hancurnya kek nih.... hahahahahahhaha.... mlm 2 tdo gamai2 kat dlm kabin yg ptt nya muat kan 8 orng jek.. tp d sbbkan yg gugurl suma 16 orng hambek ko berhimpit 1 katil 2 orng...hahahahahaha... tp x kesah la jnj kami suma happy kan....
pagi esok nya terjun sungai lagi.... gyle sejuk la.... main bola tampar ngan dak2 laki.. lawan sape menang... hahahahahaha.... ada ke ak d kata refre mkn rasuah... cet... hahahahahahha.... x ptt btol....
dlm kol 1 tgahari ktorng betolak kuar dr hulu selangor... lunch kat sempadan perak.... after that betolak balik shah alam....

ni br pict from mak ngah nye camera... blom ambik lagi dr mr aiman nya camera.... lagi bnyk 2...hahahahahhahahaha.... i will remember ths moment guys.... hope we will fren 4eva.... u all da best... sayang semua... :*

klmpang, hulu selangor...

-ahad, 17 april 2011-
(PAGI)
pagi2 lagi da dpt sms dr mak ngah suh bagn tido... hahahahahha,.... so sweet u know... pg 2 mmg excited gyle la nak g piknik... ngan kwn2 lak 2... ak mn pnh join diorng g mn2 kan sblom nih... so mmg exctd gyle2... tepat pkol 9 nida ngan dayu dtg bilik ak..... n tepat kol 9.30 mak ngah dtg ambik kat kolej...tgu pny la tgu janji nak p pkol 10.30 alih2 gerak kol 12.20 d sebbkan masalh yg x dpt d elakkan... fuhh nasib ak masih ada mood nak p kalo x ak da blik time 2... hahahahahhaha... tp x pe la kan bkn saja cr masalah..ni la yg dirng bt time buang ms... hahahahahha...

membe ak ni kt nya nak tuko nama jd ayu rafali.. hak hak hak....

time kemas2 brng nak betolak da.... 4 buah keta sumanya.... x da la besesak sgt kan... hahahahah... tp enjoy... suma dok sibuk kemas brg..

tepat kol 12.30 ke kol 1.00 tah ktorng betolak, g isi minyak pe suma teros betolak ke hulu selangor....
ni la penghuni2 van kecik kami... hahahhahaha...

yg driver nye x da plak tngkp gmbo.... huhuhuhu.. sorry ye ku n syapik.... he he he...
lunch hour ktorng berenti kat RNR sambil tgu en aiman n the geng yg sesat p mn tah.... afta solat n lunch ktorng sambung mula perjalanan... smbung g begambo.. hahahahah.... suka tol dak2 ni kan...

br turun keta time nih teros nyelit ambik gambo... aiman n da geng kat lkng sabo je tgu nak masok parking.. hahahahhahha.. bengkek jek depa.... kahkahkah...
perjalanan ok jek... cuma yg x tahan nya bila ku azrul aka co pilot rasa tercabar bila keta km last skali.... syafik la ckp kalo ak potong tiga3 keta ak nak ko kuarkan kpala ikot bumbung..hahahahaha.. lawak2 skali hambek ko di potng nye tiga3 keta.. terkejut dak2 nih... dlm keta suma mcm kn histeria.... adeh.. kenangan tol....
ktorng smp klumpang dlm kol 3 lbh kot.. mcm 2 la.... dok tgu orng 2 clear kan bilik pny lama da...

sementara tgu akak cleaner 2 bersihkan bilik ktorng pakat2 serang sungai... hahahahhaha.... best... air sejuk gyle la.....
orng yg pling x sabo nak terjun ni hah... bdak2 nih... hahahahhahaha...
TO BE CONTINUED~

Wednesday, April 20, 2011

jangan bilang benci... :x

novel ke dua tok bulan nih... :-p jangan bilang benci by muna mahira...


dimana saja aku berada mengapa mesti ada dia????

kadang2 pelik kan bila seseorang tu suka tp x nak luahkan rasa hatii 2... di
mulut kata tidak tapi di hati sebaliknya...
Aku pernah terbaca satu artikel nih:

Bila belum siap melangkah lebih jauh dengan seseorang, cukup cintai ia dalam diam ...kerana diammu adalah salah satu bukti cintamu padanya ...kau ingin memuliakan dia, dengan tidak mengajaknya menjalin hubungan yang terlarang, kau tidak mahu merosak kesucian dan penjagaan hatinya..

kerana diammu memuliakan kesucian diri dan hatimu.. menghindarkan dirimu dari hal-hal yang akan merosak izzah dan iffahmu ..

kerana diammu bukti kesetiaanmu padanya ..kerana mungkin saja orang yang kau cinta adalah juga orang yang telah ALLAH swt. pilihkan untukmu ...

ingatkah kalian tentang kisah Fatimah dan ALi ?yang keduanya saling memendam apa yang mereka rasakan ...tapi pada akhirnya mereka dipertemukan dalam ikatan suci nan in

dah

kerana dalam diammu tersimpan kekuatan ... kekuatan harapan ...hingga mungkin saja Allah akan membuat harapan itu menjadi nyata hingga cintamu yang diam itu dapat berbicara dalam kehidupan nyata ...bukankah Allah tak akan pernah memutuskan harapan hamba yang berharap padanya ?

dan jika memang 'cinta dalam diammu' itu tak memiliki kesempatan untuk berbicara di dunia nyata,biarkan ia tetap diam ...

jika dia memang bukan milikmu, toh Allah, melalui waktu akan menghapus 'cinta dalam diammu' itu dengan memberi rasa yang lebih in

dah dan orang yang tepat ...

biarkan 'cinta dalam diammu' itu menjadi memori tersendiri dan sudut hatimu menjadi rahasia antara kau dengan Sang Pemilik hatimu ...


p/s: sometimes bila orng 2 ada dpn mata kita x pnh hiraukan... x pnh ambik peduli.. x pnh ambik berat.. tp bila sekali dia pergi.... bila sekali kita lepas kan tgn ..... mungkin dia x kan kembali.... ape2 pon be4 u let it go.. think whether u r strong enough 2 be without him/ her....

It takes only a minute to get a crush on someone, an hour to like someone, and a day to love someone, but it takes a lifetime to forget someone.

and.............

It's hard to pretend you love someone when you don't but its harder to pretend that you don't love someone when you really do.

hargai ape yg ada didepan mata kita... jgn bila da hilang dr pandangan br kita menyesal x sudah...

jgn nak benci2 sgt la... kang jatuh sayang ssh lak...hahahhahahha........ :-p

Tuesday, April 19, 2011

i-city .......


sabtu, 16 April 2010.....


cantik kan.... suka sgt tgk lampu2 kat cn...
thanks 2 ma fren sbb bwk sy ke cni..


nyte wif ma fren sofea maziah aka fea aka my kanda :x :))
thanks fea coz sudi jmp n bwk leya p i-city... :*


koleksi bintang sy.... :">=))=))
best sgt mlm jmp fea... thanks sgt2 fea... n to all yg majuk ngan sy sbb x calling2 mlm 2 sowi sgt k.. x bermaksud sgt2 nak g diam2...:( tp suma 2 last minute....
nnt kita g sm2 k... :*


Friday, April 15, 2011

FRIENDSHIP....



hari ni seorng sahabat sy bt presentation about FRIENDSHIP.... ape beza antara kawan baik. kawan rapat, kawan biasa, dan teman tapi mesra???? hmmmmm, ntah la ak pon x taw.... tp yg pasti sy punya seorng kawan baik @ ma BFF n beberapa orng teman rapat....
and thank 4 being the one ma fren...

A friend is someone who is there for you when he'd rather be anywhere else.

jauh mcm mn pon kan ak x pnh lupakan ko cia... u r my best fren 4eva... ciyesly sjak hbs SPM dl masing2 tercampak jauh... tp ak x pnh lupakan ko, n i hope u know dat ok...

our memories... tp skrng ko da makin jauh...... jauh smp kadang2 aj x taw nak kejar ko mcm mn... tp mungkin keadaa memaksa kan... but~ dn't eva 4get about me dear :( cos u know me better than other people right... i need u moore than i need anyone else... n thank for that..


Remembering all our memories, and it’s times like these that I miss you most, remembering when we were so close


kenangan masa sekolah dl.... da 4 thn kita tgalkan.... hahahahahha...


Don't walk in front of me, I may not follow, Don't walk behind me, I may not lead...

Just walk beside me and be my friend.

always be by my side ma fren.. because u r my strengths ...

n x lupa gak kwn2 ak yg sgt rapat ni~ thanks 4 being ma fren gak k.....

We all take different paths in life, but no matter where we go, we take a little of each other everywhere and friend are forever, you might lose them but you'll never forget them..


p/s: miss u more than u know.... never forget our promise k dear.... mn pon ko pergi remember that yg ak syg ko sgt2.....

Wednesday, April 13, 2011

nak g ke x nak......


aih..... nak pegi ke dak??? tanda tanya untuk minggu ini ialah...... nak join ke x nak piknik ngan dak2 kelas ak minggu nih... hmmmm, ak bkn x nak join diorng pegi taw.... nak sgt,bkn slalu dpt together sm2 kan.... ak pon jarang hang out ngan diorng kat cn... tp 2 la... :(( prestasi ak sem ni agak teruk jgak.. :( then minggu ni da start cuti study week sbnrnya... kalo blh mmg ak namo ganggi cuti study week ak... tp bdak2 ni kt just hari ahad n isnin je... take a rest be4 we continue our journey...

first2 dl cadangan nak bt dkt janda baik pahang, itu mmg la ingt nak tolak namo join.. then after that gamai yg x blh join sbb jauh sgt an... then tuko lak ke melaka... time 2 ak da sihat skit so ak ckp la ok blh aja.. lagi2 kalo g melaka blh la ak jmp ma BFF kat sn... rnd ngan dia sgt2... tetiba la mak ngah ckp kita tuko plan ag kita g kalumpang.. adeh.. :-< tp ok la dekat skit an... tp yg bt ak x taw nak bt keputusan 2 sbb mgu ni aje dpt blik 2 paper test ak MGT n FAR yg sgt menhancus kan hati ak... =((



pict of kalumpang... ada la sikit2 pict nya.. kalo x pat g pon bt penyedap rasa pon blh la..hahahahahhha... keputusan masih x pasti.... ahaks..



lawa kan......

selama 4 sem ngan diorng... hampir 2 tahun kenal... x sangka da lama kan n cepat je ,masa berlalu.. hope we will stay together in another semester...


~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~end~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~