CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Saturday, June 18, 2011

sesalan yg melampau2....


hmmmm :-< hny tu je yg mampu ak bt tok ms nih....
sesalan yg dtg bertubi2... tp yg pastinya benda da jadi n ak x blh nak salah kan sape n ak x blh nak nyesal...
so skrng ape yg blh ak bt hanya jadikan iktibar n never do da same mistake again n again in the future... now... can u tell me how should i tell my parents about my result!!!!
selama ni ak x pnh hampa kan diorng, even ak x da la pandai mn tp before this ak x pnh failed or gagal seteruk nih... how should i faced it!!!!
tp kan when i need someone by my side ssh btol nk cr kan... tapi syukur masih ada yg mahu menenagkan hati dan perasaan ni d saat ak terumbang ambing.... thanks 2 you KASIH MYA n GOLD2.. thanks a lot cos tenanngkan yuki...
jus like u said gold2 things happened with a reasons so be strong!!! i'll try 2 be strong enough but i dnt know how 2 tell my parents about this... should i lie 2 them... i dnt thnk so.... so what should i do!!!! next week my final exam for this intersession.. buntu kpala otak nih... :(
just 1 pesan aku bt diri sendiri saat nih.... ape yg berlaku ms lalu x kan mampu di undur semula... apa yg ada skrng ni kita harus depani dgn tabah dan ape yg berlaku pada ms dpn kita mampu mencorak nya... sesal skrng mmg x da gn tp kita mampu m;gubahnya... n that what im going 2 do... from now on i will focus on my study... ckp skali ak gagal mcm nih... ak x mau bende ni terjadi lgi.... even bende nio blh ak perbaiki di sem2 akan dtg tapi bila sampai saat harus di khabarkan berita ni pd parents ak... ak x sanggup membayangkan wajah hampa mereka... n this will be the last time ak ilang ficus... after this i'll try harder 2 di better then this!!!

i love u mak abah hope u know that n im sorry cos kecewa kan mak abah!!!!

Saturday, June 4, 2011

apabila kamu kecewa.. =((


menangis sepuas2 hati...
walaupun airmata tdk dapat menyelesaikan masalah namun ianya dapat meredakan hati yg kecewa dan sakit hati.... jadi daripada melepaskan geram dgn orng lain lebih baik lah menangis sepuas-puasnya.. jangan menahan rasa jesedihan itu kerana ianya akan membuatkan diri lebih tertekan....


curahkan pada teman..
carilah sahabat yg benar2 blh di percayai... jadikanlah dia sebgai tmpat mengadu.. curahkan semua perasaan sedih itu padanya... mungkin nasihat nya akan meredakan kesedihan kamu....


curahkan pada kertas...
andainya malu untuk meluahakan masalah pada teman2 apa kata luahkan pada kertas seperti menulis diari atau mungkin jgak menulis blog.... cara ini rasanya lebih jujur untuk meluahkan perasaan kerana ianya tk melibatkan sesiapa..


keluar berseronok dgn teman2...
jangan menyisihkan diri daripada kawan2.... hidup mesti ditreruskan.. teruskan berseronok dgn kwn2 tetapi jgn berseronok sampai lupa diri da le ye.... berseronok sekadar untuk melupakan masalah ckp la.. jgn di cr masalah lg sudah le...

jauhkan diri dari tmpt bersejarahmu...
elakkan dr pergi ke tempat2 yg pernah jd sejarah dlm hidupmu... tambah lagi tempat tersebut kesukaan sidia.... cara terbaik untuk lupakannya adalah buang semua kenangan silam dari hidupmu itu....
berubah kearah kebaikan...
si dia menolak cintamu mungkin kerana kekurangan yg sukar diterimany.. oleh itu, cuba berubah... tetapi bukan untuknya berubah la untuk diri sendiri... tidak salah rasanya berubah untuk kebaikan diri sendiri bukan...

buat penampilan baru...
ubahla penampilan dirimu dupaya npk lebih segar walaupun kamu kecewa.... jgn kusut masaikan diri sendiri.... kamu akan lebih tdk bermaya dan tdk bersemangat untuk teruskan hidup..

cari pengganti...
tidak perlualah terus mengharap pada yg x sudi.. cubalah cari pengganti.. percayalh ada yg lebih baik dari sidia di luar sn.... apa yg perlu adalah buka mata mu seluasnya untuk mencari...


Friday, June 3, 2011

CINTA VS SUKA.. ahaks....


kebanyakkan orang apabila diajukan pertanyaan perasaan yang terbit dalam hati mereka terhadap pasangan masing2 sama ada cinta atau suka pasti mereka akan terdiam dan serba salah.... tidak tahu jawapan yang mana satu tepat.. ada rasa cinta dan dala masa yang sama ada juga rasa suka... namun harus diingati cinta dan suka adalah dua benda yang berbeza. diakui ramai yang keliru dengan dua istilah ini kerana agak sukar untuk mengenal pasti dua perkara tersebut...

berikut perbezaan2 antara cinta dan suka.... jadi apa tunggu lagi bandingkanlah di mana perasaan kamu sekarang terhadap si dia....




di hadapan orng yg kita cinta, hati kita akan berdegup kencang...
tapi di depan orng yg kita suka, hati kita akan gembira...


jikalau kita lihat di dalam mata orng yg kita cinta, kita akan kaku...

tapi jikalau kita melihat ke dalam mata orng yg kita suka, kita akan tersenyum....

didepan orng yg kita cinta,lidah kelu untuk berkata-kata...
di depan orng yg kita suka, lidah bebas berkata apa sahaja...


di depan orng yg kita cinta, kita menjadi malu...

di depan orng yg kita suka, ita akan menunjukan diri yang sebenar...


kita tidak boleh merenung mata orng yg kita cintai....
tetapi kita selalu merenung mata orng yg kita suka...


bila orng yg kita cintai menangis, kita akan turut menngs....

bila orng yg kita suka menangis, kita akan turut membuat dia gembira....

di depan orng yg kita cinta, musim sentiasa berbunga-bunga...

di depan orng yg kita sukamusim itu cuma berangin sahaja....


didepan orng yg kita cinta, kita takut untuk berterus terang kerana terlalu bimbang si dia akan tergores..

di depan orng yg kita suka kita terlalu mudah untuk berterus terang kerana kita yakin terus terang itu paling baik untuk menjaga keharmonian perhubungan kamu dan si dia...


perasaan cinta bermula dari mata....

perasaan suka bermula dari telinga....

jadi, jikalau kita berhenti menyukai seseorng yg kita suka... umpama kita membuang telinga kita... tapi jika kita cuba menutup mata.. cinta berbuah menjadi air mata....


Thursday, June 2, 2011

lepak2 at rumah kak iea.... :x

ni malam 6 may 2011....
aku ingat g tarikh nih.... malam paling gyleak gase ak pernah buat... sebab keesokan harinya 2 paper final exam aku... MAF 420... MANAGEMENT AND CONTROL ACCOUNTING...
ak gase mlm 2 ak gila sgt2... hahahahahahahha.. but have fun with them... kak iea,jijah,icuk,nana,ida,nonem,nice,alya and abg amat....




Wednesday, June 1, 2011

obernyte n BBQ chaterz room PJ2...

gath yg berlangsung pada 1 may 2011...
perh sebulan berlalu br nak hupdate dlm blog.. adoi..... d sebabkan permintaan seseorng sy menghupdate jgak la..... see da picture ok..... overnyte with encik malahku, icuk, miss jijah,kak iea n nana....


ni lak gambo ms mlm gath.. tp x suma la.... nak tgk lagi bnyk p kat facebook okeh... hehehehehehe...



ni je lah yg dpt d upload.. selebih nya tgk kat fb je la eh.... lastly.... sy enoy ber GATH ngan anda semua.. dapat jumpa n kenal2 ngan korng... i will not 4get this memory.... wil keep it inside my heart.... luv u all... :*