CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, January 30, 2012

ak juga seorang manusia dan hanya insan biasa..



salam wbt..
orang kata ak ni jiwang..
ye ke?? betol ke??
betol la 2 kot.. tgk status kat facebook pon da taw..
tapi what 2 do...
in a reality ak seorng yg sgt serious no doubt..
facebook n blog tmpt ak meluahkan rs hati yg terpendam..
suka baca ta suka tayah la kan... tade paksaan.. hikhik..
bebapa arini jiwa ak kacau..
why?? ntah la..
umur makin lama makin meningkt 2 pasti..
bila da smp umo mcm ni tgk kawan2 suma dah ada kembar masing2..
maksud ak kembar 2 pasangan diorng la..
yelah twins pg mn2 together2 kan..
untung lah...
tapi ntah nape hati ni tercuit kadang2 bila tgk..
ak bahagia kawan2 ak happy tp bila pikir diri sndiri smp bila ak nk mcm nih kan..

ak try let him go... 4 thn ak bandingkan dia ngan orng yg ak kenal..
should not do that kan.
hahaha.. tiap orng ada kelebihan masing2...
then i let him go from my mind n try 2 accept new person in my life in my heart...
but at the end it just only a prank 2 u huh... (i think so)

'aku bukanlah wanita yang begitu mudah mengubah kasih..
aku bukanlah wanita yang mudah menukarkan sayang..
dan aku bukanlah wanita yang mudah mengalihkan cinta..
sayangku berpaksikan jujur, kasih ku berpaksikan ikhlas dan cintaku berpaksi kan setia..
namun mengapa manusia mudah mempermainkan cinta?
barangkali mereka mudah memilik cinta..
sebab itu mereka mudah menukar cinta..'

petikan ni ak ambik dr novel yg ak pernah baca.. but it's true..
betol ak bkn perempuan yg mudah untuk mengalihkan cinta sekelip mata mcm 2..
kalau la mudah x kan mungkin ak seteruk ni skrng.. hahaha..
jujur, setia, ikhlas... 3 bende ni yg ak cari..
tapi knapa bila ak sudi memberi nape d penghujung cerita yg ak dpt disakiti...

mungkin betol part dia dlm hidup ak da tamat...

'a sad thing about life is that when u meet someone who means a lot 2 u only 2 find out at the end that it was never bound to be and we just have 2 let go..'

when the time comes we must let them go...
itu pasti... tapi mampu ke??
tanya sendiri pada hati..

Tulang rusuk adam yang hilang, biarlah dia yang mencarinya sendiri..
hawa pula, tunggulah dan bersabarlah tak perlulah kamu yang mencari adam..
kerana kamu tetap tulang rusuknya yang hilang,
dia akan datang mencarimu dan mengambilmu satu hari nanti,
apa yang boleh kamu usahakan hawa ialah berdoa agar adam yang datang
itu adalah adam yang beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yang baik..
dengan kata lain dapat membimbing kamu kejalan yang lurus untuk ke syurga..

mcm mn nak lepaskan suma nya dari ingatan??
kalau la ak mampu kan.. hahahaha..
but maybe i will... i need to...
bak kata orng pinggan tak retak nasi ta dingin..
orng ta hendak ak pon ta teringin...
bolehkah g 2... hahahaha..
kita org perempuan kan takkan nak tersua2...
ak masih pny adab kan dan masih taw jaga maruah diri..
tapi kalau betol ta nak ckp dpn2 jgn hilang mcm 2 aje :)
pending mcm 2 je... put an end 2 this relationship.. just do..
ak boleh terima..

tak mintak yg SOLEH, sbb sy pun tak lah SOLEHAH sgt..
tak mintak yg bergelar USTAZ, sbb sy lg jauh utk bergelar USTAZAH..
cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA ku seadannya..
cukuplah yg ada AGAMA d hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke syurga apabila bahtera d layar dan masjid dibina...
cukuplah yg sama2 saling MEMBANTU dalam susah dan senang mengharungi lautan dunia..


ta bnyk yg ak minx... terima diri seadannya...

kadang2 ada gak kwn yg ckp jual mahal sgt..

tapi kenyataan ak takot...

in a reality...

kadang2 hanya manis d mulut tapi di hati kosong.. nothing.. empty...

pape pun biarlah mcm ni.. ak bahagia sendiri..

tak rela hati di sakiti lagi...

hanya mainan perasaan suma nih kan.... hahahaha...

end of story... akpunya hati punya perasaan sm mcm insan lain..

jgn pernah cuba masuki ruang hatiku hanya sekadar mahu tinggalkan luka yg dlm kat sn..

sy mungkin begini tp ingt lah sekali kamu lukakan hati orng lain skrng...

kemudian hari mungkin kamu juga di sakiti seperti ak harini...

just that... ;)



p/s: keindahan itu hny sementara..

bak hembusan angin yg hadir mencengkam hati..

dan aku disini menyulam rasa sepi..

kepedihan yg kurasai hanya aku yg tahu dan mengerti....



Sunday, January 29, 2012

novel by HERNA DIANA.. SUPERB!!

salam wbt..
lama jugak blog ni tak berhupdate...
sibuk dgn final exam.. dgn ta sht nya..
now da start cuti mcm2 nk story... hikhik..
ak da start balik hobi lama ak .. novel2...
blh d katakan ak ni hantu novel jugak la tp untung nya ak ta pernh kuar kan duit untuk beli novel...
bkn pinjam kat orng k.. ak rembat novel2 mak ak.. hahahahaha
untung mak sendiri suka bc novel mcm ak...
beberapa ari yg lalu ak ada terbc 1 novel nih... AKHIRNYA AKU KAHWIN by herna diana...
mula2 persepsi ak best ke novel 2.. title pon lain mcm ja... (sbb da lm ta pegang novel)
then ak bc la... nice.... mlm 2 jgak ak hbs kan bc.. hahahaha..
untung kalo bc buku mcm bc novel kan... laju jek...

kalau membe2 ak tny new novel mn yg ak sugest ak prefer novel ni la...
hikhik..
bkn nk bangga diri tp d sbb kan kejiwangan ak nih...
membe2 slalu tny ak novel mn yg best n tak..
nasib la test sm kan...

yg ni plak novel sulung herna diana... CINTA 3 SUKU..
perhh ni pon ta kurang hebat jugak taw...
sangat2 best n romentik...
dua2 novel herna diana ni berkonsepkan romantik komedi,..
kalo korng rasa korang ni jiwang karat mcm ak layan la...
kompem meleleh air mata babe!!
2 je la takat ni lain kali update lain..
ni le keje ak time cuti 24 hours bc novel..
ada novel yg best2 kongsi la ngan ak k...
mn taw kn ngan jiwa ak ni kan...
ehehehehe...




Tuesday, January 3, 2012

untukmu yang akan mendampingiku...

salam wbt.. belom terlambat nak wish happy new year kan.. hehehe..
happy new year hope this year bring happiness the most to u n me :D
hari 2 dok bosan2 ak ada terbaca 1 artikel nih..

lm x update blog ingat saje la kan nk share dkt cni..
kita manusia sape yg tak nak bahagia dan gembira d samping insan tersayang kan..
betapa inginnya kita mendapatkan orang yang boleh membuat kita berasa bahagia.
so biarlah nanti yang akan menjadi pendamping kita membaca bait-bait doa indah ini..


letih,
mungkin itu yang akan aku rasa
mencarimu dalam bayang
tidak pernah bertemu hingga melayang

melayang,
melayang angan terbuai usia
bergerak naik menuju ke pusara
tidak henti terus mencari
tambatan hati yang dinanti-nanti

kuberdoa pada pemilik hati
yang menggengam nyawa dan nasib diri ini
apabila dia membaca tulisan ini
semoga hatinya boleh menjadi hati yang suci

mungkin selama ini aku terlalu memilih
atau mungkin tiada yang dipilih
semuanya menjauh
tidak terlihat dan tidak tersentuh

kini segalanya harus dimulakan
dari niat tulus yang tidak ternilai
terlalu mulia untuk dinilai
terlalu tinggi untuk dituai

dalam sujud hati
kami berdoa pada ilahi
agar segera bertemu kekasih hati
yang menemani kami ke syurga abadi
aku benar-benar tidak tahu
apakah kamu atau siapa pendampingku
namun jika memang sudah takdirku
semoga hatiku boleh bersanding dengan hatimu....

terbaca 1 hadis nabi tentang panduan dalam memilih jodoh kita.. 'nikahilah wanita kerana empat perkara; keturunannya, hartannya, rupannya dan agamanya. dan jika kamu memilih agama engkau tidak akan menyesal'.

dan untuk diriku bkn keturunan yg kucari, bukan harta yg ak ingini, bkn rupa paras yg menarik yg ak dambakan cukup sekadar berpegang pada agama kita yg satu ISLAM. cukup sekadar dia mampu membimbing ku ke jalan yg di redhai.. insyaallah..