CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, January 30, 2012

ak juga seorang manusia dan hanya insan biasa..



salam wbt..
orang kata ak ni jiwang..
ye ke?? betol ke??
betol la 2 kot.. tgk status kat facebook pon da taw..
tapi what 2 do...
in a reality ak seorng yg sgt serious no doubt..
facebook n blog tmpt ak meluahkan rs hati yg terpendam..
suka baca ta suka tayah la kan... tade paksaan.. hikhik..
bebapa arini jiwa ak kacau..
why?? ntah la..
umur makin lama makin meningkt 2 pasti..
bila da smp umo mcm ni tgk kawan2 suma dah ada kembar masing2..
maksud ak kembar 2 pasangan diorng la..
yelah twins pg mn2 together2 kan..
untung lah...
tapi ntah nape hati ni tercuit kadang2 bila tgk..
ak bahagia kawan2 ak happy tp bila pikir diri sndiri smp bila ak nk mcm nih kan..

ak try let him go... 4 thn ak bandingkan dia ngan orng yg ak kenal..
should not do that kan.
hahaha.. tiap orng ada kelebihan masing2...
then i let him go from my mind n try 2 accept new person in my life in my heart...
but at the end it just only a prank 2 u huh... (i think so)

'aku bukanlah wanita yang begitu mudah mengubah kasih..
aku bukanlah wanita yang mudah menukarkan sayang..
dan aku bukanlah wanita yang mudah mengalihkan cinta..
sayangku berpaksikan jujur, kasih ku berpaksikan ikhlas dan cintaku berpaksi kan setia..
namun mengapa manusia mudah mempermainkan cinta?
barangkali mereka mudah memilik cinta..
sebab itu mereka mudah menukar cinta..'

petikan ni ak ambik dr novel yg ak pernah baca.. but it's true..
betol ak bkn perempuan yg mudah untuk mengalihkan cinta sekelip mata mcm 2..
kalau la mudah x kan mungkin ak seteruk ni skrng.. hahaha..
jujur, setia, ikhlas... 3 bende ni yg ak cari..
tapi knapa bila ak sudi memberi nape d penghujung cerita yg ak dpt disakiti...

mungkin betol part dia dlm hidup ak da tamat...

'a sad thing about life is that when u meet someone who means a lot 2 u only 2 find out at the end that it was never bound to be and we just have 2 let go..'

when the time comes we must let them go...
itu pasti... tapi mampu ke??
tanya sendiri pada hati..

Tulang rusuk adam yang hilang, biarlah dia yang mencarinya sendiri..
hawa pula, tunggulah dan bersabarlah tak perlulah kamu yang mencari adam..
kerana kamu tetap tulang rusuknya yang hilang,
dia akan datang mencarimu dan mengambilmu satu hari nanti,
apa yang boleh kamu usahakan hawa ialah berdoa agar adam yang datang
itu adalah adam yang beragama, beramal dengan agamanya dan punya akhlak yang baik..
dengan kata lain dapat membimbing kamu kejalan yang lurus untuk ke syurga..

mcm mn nak lepaskan suma nya dari ingatan??
kalau la ak mampu kan.. hahahaha..
but maybe i will... i need to...
bak kata orng pinggan tak retak nasi ta dingin..
orng ta hendak ak pon ta teringin...
bolehkah g 2... hahahaha..
kita org perempuan kan takkan nak tersua2...
ak masih pny adab kan dan masih taw jaga maruah diri..
tapi kalau betol ta nak ckp dpn2 jgn hilang mcm 2 aje :)
pending mcm 2 je... put an end 2 this relationship.. just do..
ak boleh terima..

tak mintak yg SOLEH, sbb sy pun tak lah SOLEHAH sgt..
tak mintak yg bergelar USTAZ, sbb sy lg jauh utk bergelar USTAZAH..
cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA ku seadannya..
cukuplah yg ada AGAMA d hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke syurga apabila bahtera d layar dan masjid dibina...
cukuplah yg sama2 saling MEMBANTU dalam susah dan senang mengharungi lautan dunia..


ta bnyk yg ak minx... terima diri seadannya...

kadang2 ada gak kwn yg ckp jual mahal sgt..

tapi kenyataan ak takot...

in a reality...

kadang2 hanya manis d mulut tapi di hati kosong.. nothing.. empty...

pape pun biarlah mcm ni.. ak bahagia sendiri..

tak rela hati di sakiti lagi...

hanya mainan perasaan suma nih kan.... hahahaha...

end of story... akpunya hati punya perasaan sm mcm insan lain..

jgn pernah cuba masuki ruang hatiku hanya sekadar mahu tinggalkan luka yg dlm kat sn..

sy mungkin begini tp ingt lah sekali kamu lukakan hati orng lain skrng...

kemudian hari mungkin kamu juga di sakiti seperti ak harini...

just that... ;)



p/s: keindahan itu hny sementara..

bak hembusan angin yg hadir mencengkam hati..

dan aku disini menyulam rasa sepi..

kepedihan yg kurasai hanya aku yg tahu dan mengerti....



0 comments: