CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »

Monday, April 25, 2011

yang pergi x kan kembali kan... :(

ahad, 24 APRIL 2010...


pagi2 lg mak da call... ingt kan saje la call nak kejut ke ape kan.. rupa2 nya call nak khabarkan berita... sentap jiwa ak dgr mak ckp nenek da x da :(
hilang mamai ak, hilang ngantok ak.... time 2 air mata x berenti2 mengalir.... dlm otak ni mcm2 ak fikir... ak nak balik kg tp sape nak ambik ak... kalo nak suh abah ambik x sempat nya nak jenguk arwah tok kali yg terakhir... ak call abg yus abg sulung ku... dia pon x janji sempat atau x ambik ak sbb dia dari mantin, negeri sembilan... ak cuba gak call afiq abg ak yg kedua.... dalam hati ni pny la doa bnyk2 supaya dia blh ambik ak... alhamdulillah dia ngah otw blik umah after dapat berita dr mak.... setgh jam lepas 2 dia smp uitm lpas puas gak la ak kn marah ngan dia... hahahahaha....

seminggu yg lpas ak melalui jalan yg sm untuk pergi kalumpang for piknik.... seminggu yg lpas tmpt yg sm ak pergi tetapi time 2 pnuh dgn keceriaan... sepanjng perjlnan x kering gusi gelak... tp hari ni perjalanan terasa jauh nya...

tepat jam 11.20 kitorng betolak balik kg dr umah... time 2 abah mak ngan ayie da betolak dl... tgah2 otw mak cik ak call tny ada kat mn n nape call mak x berjawab... mak cik ak ckp jenazah da pon d mandikan dan tgh dikapan kan... time 2 da dekat sgt da ngan kg ak... ak teros call mak... mak da smp pon... cuma nak turun keta aje... dan ak mmg tgh dlm perjalanan masok ke laluan umah nenek ak...

kami terpaksa la parking jauh sbb suma tmpt da penuh... afiq park je keta ak terus keluar dr keta berlari masuk umah... mmg time 2 orng2 kat luar 2 pandang je ak, langsung ak x hiraukan diorng walaupun ak malu... tp apalah nasib ak.. :( ak x sempat jugak menatap wajah arwah untuk kali yg terakhir... ak x dpt untuk mencium wajah arwah tuk akhir kali nya... ak kaku d tempat ku... masuk2 saja mereka sdg menutup wajah arwah.... untung bt ibu ku kerna sempat melihat wajah arwah... ak cuma lmbt beberapa minit saja... lmbt sedikit sahaja :(

aku terkilan sgt.... ak terkilan sbb :
  1. x dgr ckp mak supaya blik shah alam ari ahad... kalo ak dgr ckp mak blik ari ahad ak blh menatap wajah arwah tuk kali yg terakhir...
  2. terkilan sbb x jenguk kg ms ak p kalumpang minggu lpas.... padehal laluan yg sm je tuk balik kkg... da dkt sgt... nape la time 2 ak x balik kjap pon tok singgah kg ak...
  3. terkilan sbb sorng pon x tgu ak smp umah... terkilan sbb sorng pon x ingt yg ak da otw nak smp kg.... terkilan sbb diorng x tgu ak....
  4. dan yg terakhir ak terkilan sbb diorng tgal kan ak kat umah ms nak p kubur ptg td... demmm sgt2 terkilan berganda2....
hanya al-fatihah dpt ku sedekahkan buat mu nenek ku... mkoga roh mu tenang disana...

0 comments: