CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS »


Thursday, February 7, 2013

long journey~ 6 months practical training..

assalamualaikum wbt..

alhamdulillah perjalanan sebagai trainee berakhir pada 5th February 2013..
pertama nya banyak2 terima kasih saya ucapkan kepada warga Amacc Management Services yang sudi menerima saya sebagai trainee pada 1st August 2012.
bertapa saya rasa teramat bersyukur kerana dalam tempoh 6 bulan ini banyak yang saya pelajari dari boss & staff senior di Amacc.
segala pengalaman dan pelajaran yang saya terima dalam tempoh yang saya rasa singkat ini akan saya ingat sampai bila-bila.. insyaallah..
teringat lagi kali pertama jejak kaki di Amacc.. dengan rasa gemuruh dan takut.. tapi at the end saya dapat habiskan semuanya dalam suasana yang riang dan gembira..

jom skodeng picture yang ada nih~


ok ni 2nd picture on 5th October 2012 kitorang ambil masa last day kak cla (tax assistance) berhenti...
En Amsyari with his family and kak cla with her husband..
dinner at village view (if i'm not mistaken)
1st picture when celebrate my birthday at office.. (yang itu gambar tdk ada pada saya)


eat.. eat.. and eat... makan sampai kenyang..


nilah kak Cla.. thanks to her dia bnyk ajar saya tentang account..
*picture credit to abang fikri


ni masa nak pindah office bulan January haritu..
bersepah kan.. biasa la time nak pindah memang macam nih..


ni hari pindah.. tak silap saya 24 January 2012 hari khamis..


another picture..


my new office.. before tukar karpet and cat dinding..


aha.... ni pulak kak shiila (Secretary assistance)
kakak ni kuat buli saya ye... kekekeke.. gurau aje ye..
kakak yang bagi saya sangat slumber happy go lucky and nice person..
perkara yang paling saya akan ingat tentang dia adalah..
saya akan ingat gurauan dia dan paling penting makanan.. hahahaha...
sebab dia selalu bawa makanan coklat kepek2 pegi office.. hahahaha


hah ni pulak kak ana... nama betul dia farhana (tax assistance)
tapi sekarang ni dia kena hantar keje kat cyberjaya..
last day haritu memang tak dapat jumpa dia..
tapi ada jugak la dia sms wish good luck for future undertaking..
thanks to her..
dia sentiasa ada saat saya kesusahan..


kak mizah (account assistance)
kak mizah orang pertama yang saya berhubung semasa awal2 application untuk practical dulu..
dia juga la yang bimbing saya di awal2 kemasukan saya sebelum dihantar bekerja di cyberjaya..
kakak yang sangat memahami saya..
sentiasa tersenyum dan saya tenang bila dengan dia..



hehehehehe.. ni hero kak shiila.. saja ambil sebab suka tengok comel sangat..
kita dok sibuk kemas dia pun nak berkemas sama...
hehehehehehe..


ok.. ni la office baru di section 7 bandar baru bangi...
nice kan kan...
suka sangat dengan colour biru tu.. tenang kan..


my place for 1 week... hahahaha.. hanya seminggu dapat duduk disini..
itulah keadaan meja saya setiap hari..
kadang2 lagi teruk dari nih..

  
bare face.. hailaaaa.... yeah thats me...
sempat lagi bergambar time kerja kan...


me and kak mizah~ at office


ni pulak abang fikri (audit assistance)
orang yang saya rasa banyak bersabar dengan saya..
ajar saya berulang kali... hahahahaha..
nak buat macam mana asyik lupa je kan..
saya banyak belajar dari dia tentang account dan audit..
thanks to him sebab tak pernah marah saya.. hahahaha..


owh pada 2 February 2013 kitorang pagi alamanda...
En. Amsyari belanja makan and after that kitorang pegi main bowling and tengok wayang..




me and En. Amsyari my boss...
last day at office after last meeting..
they give me gift..




tadaaaa....
comel ngat... hahahahaha... blue colour...
sampai disini je la kot..
apa2pun apa pun yang terjadi dalam tempoh 6 bulan ini tak mungkin saya lupakan..
mereka yang banyak membimbing saya..
saya tak akan lupakan mereka.. insyaallah..

p/s: so pada mereka yang buat practical sorang2 jangan pernah takut kerana anda berseorangan.. pada saya sorang2 lebih baik dari ikot kawan2..
dan inilah resultnya..
saya masuk ke company ini sendirian dan saya akhiri training saya dengan mereka yang banyak membimbing saya..
tak semua senior kejam ye.. alhamdulillah saya dapat mereka yang baik2 belaka..


Amacc Management Services 
(1st August 2012 - 5th February 2013)
always in my memory~

0 comments: